hidup ini sangat singkat..beramallah seolah-olah esok kau akan mati..

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Status Aku edisi Islam Is The Way Of Life

Status aku di FB..sebagai peringatan kepada aku dan anda semua..

""sampaikankanlah ayatku walaupun sepatah" bukan aku cakap, tapi rasulullah s.a.w yg cakap..jom sebarkan.."

"tahukah kamu, 10 siang terbaik adalah 10 hari pertama di bulan zulhijjah (macam 10 malam terakhir bulan ramadhan)..jom ramai2 tingkatkan amalan, kejar kebaikan di hari2 yang mulia ini..perbanyakkan zikir kepada allah..rugi kalau x ambil bahagian."

"macam mana kita nak g perang dengan zionis, kapir semua tu sedangkan kita tak mampu lagi memerangi musuh dalaman kita, iaitu nafsu..aku pon fail dowh..arghhh..kalaulah nafsu ini boleh dikawal dengan remote control kan senag..x dalah aku merana menahannya.."

"Kalau kita meninggalkan sesuatu yang kita suka kerana Allah, nescaya satu hari nanti Allah akan menggantikannya dengan sesuatu yang jauh lebih baik..mungkin kebaikan itu kita sendiri pon x dapat nak bayangkan..orang MU'MIN akan meninggalkan segala perkara yang tidak mendatangkan faedah kepadanya.."

"keikhlasan yg sebenar adalah melakukan sesuatu tanpa mengharapkan balasan dari manusia mahupun syurga dan pahala..hanya mengharapkan keredhaan dari allah..susah sangat nak capai tahap ni..sama2lah kita cuba yek..insyaallah.."

"kesukaran akan mengingatkan diri kita kpd allah..walaupun sedikit, nikmatnya sangat terasa..berbeza dengan orang yang senang, sentiasa merasakan apa yang dimiliki masih belum mencukupi.."

"Mencari pasangan ni bagaikan nak berbuka puasa..kalau puasa anda beli makanan pukul berapa? mesti dalam pukul 5 gitu kan? kalau beli pukul 10 pagi, agak2 basi x makanan tu?..begitulah dengan pasangan, kalau dah awal sangat carik komfom basi punya..tepuk poket tengok duit, kalau banyak kawen je lah..tepuk dada lagi tanya diri, "aku sekarang pukul brape ek?".."

"kadang kala kita akan bertemu dengan saudara yang bukan dilahirkan oleh ibu kita..pernahkah anda menemui mereka? ketenangan yg tidak terperi dapat ku rasakan bila bersama mereka..diharapkan ia berkekalan..insya allah.."

"NIAT..sukar sungguh nak diubah..berapa perkara yang kita buat niat kerana allah? kebanyakan niat x betul..belajarlah mengubah niat..aku pon sedang mencuba.."

"kata nak masuk syurga, tapi adakah kita mengamalkan amalan ahli syurga? layakkah kita ditempatkan di kalangan ahli syurga..jom sama2 tingkatkan amal kita..dan berdoa agar allah terima semua amalan kita..kalau x terima, sia2 saja amalan kita tuh.."

"ustaz je ke yg layak berdakwah? budak irk je ke ke yg layak cakap pasal islam? budak DQ je ke yg layak mengajak orang ke arah kebaikan? kalau tulah pemikiran korang, maka perbetulkanlah mentaliti tu..dakwah/mengajak oarang lain melakukan kebaikan adalah wajib ke atas semua orang islam..dakwah ni kepada orang kapir je ke? tak, kita sesama islam perlu saling ingat mengingati..manusia ni pelupa.."

Di group2 & page2..

"jom subuh di masjid..sedih aku tengok..solat jumaat sampai x muat tempat..subuh x sampai pun 1 saf..kalau kat dalam uia pon dah macam ni, kat luar macam mana mana plak..plz sahabatku warga uia, bangkitlah dari lamunanmu..kalau bukan kita siapa lagi..aku tunggu korang kat masjid k..
p/s: kalau aku x bangun tolong kejutkan tau..hehe..
haritu ada seorang ni dia ajak aku g subuh kat masjid..katanya islam akan menang perang apapun kalau subuhnya seramai orang yang solat jumaat..semenjak hari tu aku g subuh berjemaah, x kira la kat mana pun..tapi yang peliknya, tidak pernah ...sekalipun aku nampak dia di masjid..walaupun agak banyak kali aku g tapi kelibat dia x pernah ada..siapa dia ni? malaikat ke? hantu ke? yang lagi powernya, dia ni ad FB..terbaek..tanggapanku masih +ve "mungkin dia berjemaah di musolla mahallah"..x pun dia lupa apa yang dia cakap pada aku..ni aku nak ingatkan dia balik, jom solat subuh berjemaah di masjid.."

"plz sahabatku jangan bercouple..hubungan yang tidak mengikut syarak sebelum bernikah akan menyebabkan pernikahan anda tidak diberkati allah..x kiralah ia islamic atau x, kecacatan di awal perhubungan boleh mencacatkan pernikahan..jika anda benar2 serius, nikahilah dia sekarang..uia kan galakkan pelajarnya bernikah, siap ada pinjaman rm3K kot klu x silap kepada siapa yang berhajat untuk bernikah..semalam kawan aku dari ampang call, dia tanya "tadi ada budak U ko kena tangkap basah eh?"..aku x tahu pun mende ni, tapi mcm mana orang luar boleh tau..malu aku dibuatnya..kawan2, plz jangan hampiri zina..menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna..moga kita dijauhi dari zina.."

""dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (munafik) yang berkata, "Kami mendengarkan" padahal mereka tidak mendengarkan (kerana hati mereka mengingkarinya)" al-Anfal : 22 .. jika hati anda berasa tension/marah/annoying tatkala orang mengajak anda melakukan kebaikan atau berkata tentang islam, hati anda mungkin sudah dikaburi, berkarat, dihitamkan sebab dosa2 yang dilakukan..janganlah jadi o...rang munafik dan janganlah jadi muslim sahaja..jadilah mu'min yang boleh menegakkan tiang agama dan menyedarkan yang lain..bersihkanlah hati dengan menyertai program2 ilmu, ibadah sunat dan juga jauhi perkara2 yg lagha..tahniah kepada yang membaca.. selamat beramal dan moga2 kita diredhai oleh allah.."

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...