hidup ini sangat singkat..beramallah seolah-olah esok kau akan mati..

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Mana aku nak letak muka aku ni?

Haritu aku balik kampung. banyak cerita2 baru yg aku dengar dan yg paling menyakitkan telinga aku ialah sepupuku ditangkap basah.Ya allah, mcm mna la benda ni bleh blaku. kat mana la silapnya. malu aku malu. tapi nak buat mcm mna, nasik dah jadi bubur, bubur plak terlebih air, x sedap dimakan, tpaksa la terima kenyataan. Baru tingkatan lima dah gatal nak berlaki. Bodoh aku katakan.

Nak dijadikan cerita, dlm kol 2 pg, dia keluar rumah senyap2 melalui lubang yang dibuat sendiri di biliknya. bapaknya pon x perasan yg dia keluar malam itu. pastu ada org kmpung nmpak dia klua. then report kat bpk dia. cek2 dlm bilik mmg dah x da. bantal disusun mcm org tngh tidur n diselimut elok2 (mcm dlm movie jer). bapak dia pon x tau dia pg mana. sbb x tau nak carik kt mana, diorg tunggu je la kat dpn rumah. dlm kol 5 balak dia hantar balik nik keta. apa lagi, serbu la ramai2. yg bestnyer, balaknyer hanya pakai boxer. kejadahnyer, mmg sah2 la kantoi. Klau ye pon cover2 la sikit. sengal lutut. tapi dorang x ngaku jugak. ap lagi, bila dah cakap dgn mulut x berkesan, maka kaki dan tangan pulaklah yg bercakap. kalau aku ada kat situ, lunyai ak kerjakan budak tu, terima kasih jugek kat org kampung sbb tolong belasahkan untuk aku. da la balaknya sebaya dgn aku, buat malu jer. bodoh.

Aku pon x tau nak ckp ap lagi dah, harap2 diorg nyesal lah dgn ap yg dah blaku. bulan 5 ni nikah. Tu bukan yg pertama kali, ak x tau brapa kali diorang dah "buat" n nasib diorang mlm tu x baik. kesian. sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh gedebuk ketanah juga. lain kali pakai tali keselamatan, x da lajatuh ke tanah terus. bodoh dan sengal diorang itu.

Daripada situ ak bleh nampak berberapa sebab benda ni berlaku:
-kurangnya perhatian drpd ibubapa (bapak dia bwt dek jer kalau org kata anak dia p dating)
-couple
-nafsu
-handphone (sbb handphonelah dia couple, bleh sembang sesuka hati dgn jantan mana2 ntah)
-keras kepala (budak pompan tu x makan saman, pernah ak sound dulu sbb dating tapi x da effect)

dah lah, ak pon da malas lagi nak menaip, marah pon ada, geram pon ada. sesuatu yg berlaku itu mesti ada hikmahnya.
semoga ini menjadi pengajaran kpd yg lain.

p/s: marah ni marah. #%&@ betullll..

3 comments:

Cik JuneD said...

assalamualaikum tuan tanah..
heeeeehe, jgn marah-marah.

mesti ade hikmah sebalik kejadian..
kite ni manusia biase, iman kene kuat..

sekian..
:)

Unknown said...

stiap y berlaku mesti ade hkmahnyer..
baguslah sepupu kmu 2 nk kawen dah..

harap piqa dijauhkan dari berbuat perkara sedemikian..
xbaik marah2, marah itu bisikan syaitan,,

Sollehudin Sapari said...

Junaida: wsalam, da x marah dah..geram sket2..haha..ya, mesti ad hikmahnya..
Piqa: ck pon harap gitu gak, ck doakan agar semua rakan2 dihindari dari cobaan yg sebegitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...