hidup ini sangat singkat..beramallah seolah-olah esok kau akan mati..

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Kelebihan dan Kekurangan Orang Bercouple

kelebihan dan kekurangan orang bercouple:

kelebihan:
-boleh dating2
-ms dating boleh buat perkara2 romantik
-nak g mana2 ada kawan
-ada orang nak tegur salah silap kita
-nanti line clear boleh nakal2 sikit, pegang2 tangan, uuu, iii, dan segalanya
-ada yang "bimbing" saya
-boring2 boleh mesej
-boleh mesej manje2 dan nakal2 dengan dia
-bleh g kelas sama2, study sama2, berjaya sama2..sweetnyerr..
-rs hepy sepanjang masa sebab ad org yg tersayang
-nanti klu sakit or dapat susah ad org yg tolong
-nak g stesen bas ada org temankan
-nak beli sabun mandi kat jusco ad org temankan
-nak beli cekodok kat cafe ad org temankan
-nak karoke kat perda ad org teman
-boleh berkelah di pantai sama2
-pendek kata kemana2 pon ada org teman, slek tandas pompan je x leh masuk, klu tak dah basuhkan kot.
-boleh bagi bunga ros kat si dia
-boleh tgok sunset sama2
-boleh kira bintang di langit sama
-boleh pegang2 tangan
-panjang kata segala jenis benda boleh. tu yang kadang2 terlanjur. ikutkan nafsu.

sweet kan semua2 ni. X da orang yang x teringin untuk melakukan semua ini. Tapi AWAS

kekurangan:
-semua di atas berdosa, kenapa? sebab tidak menjaga ikhtilat/batas2 pergaulan.
dewasa ini kita banyak mengikut nafsu dan mengabaikan segala larangan allah. periksa semula kekurangan diri kita dan perbaiki..sama2 kita lakukan..i allah..

perempuan, nasihat saya, sila jaga maruah anda. sebenarnya jika anda bercouple anda sudah menjatuhkan maruah anda. tengok sajalah list diatas, kemungkinan besar anda akan melakukannya, harap2 tidak sebab saya tahu anda semua baik2 belaka. saya sorang je yang jahat, seyes saya jahat. kalau ada laki tekel buat bodo jer tau. tepuk sebelah tangan mana boleh bunyi kan. dan jika anda betul2 berminat dengan seorang lelaki, ajaklah dia bernikah. jika x mahu nikah, maka berkawan sajalah. tak payah couple. jagalah kehormatan masing2. bila dah hilang x leh nak adakan balik, ad treatment, tp mampu ke? mahal kot. ramai lelaki boleh baca dari badan pompan sama ada di ni masih dara atau tidak. sory, saya sret to the point. Hakikatnya lelaki x kesah sangat pasal dara, asalkan wanita itu berubah jadi baik. Dara dah nikah t hilang jugak.

say no to couple, n say yes to nikah..sekarang ni nikah gantung pon boleh..nafkah parent masing2 tanggung, tapi dating, pegang2 tangan semua dibolehkan..dengan syarat anda tidak uuk dia..hehe..jika uuk maka anda perlu menanggung segalanya..

realiti: saya suka berkawan ngan pompan, bukan kapel k..nak kenal2 je..t berkenan bleh nikah tros..hehe..


p/s: minta maaf wanita, saya bukan nak memburukkan anda. tapi ketahuilah, kebanyakan penghuni neraka adalah wanita..bukan saya cakap, tapi nabi cakap..tak percaya tengok post sy yg sbelom ni..

2 comments:

Kak iman said...

xpe2 aku phm nawaitu ko.bgs2 aku suke direct cm ko.tapi aku kdg2 nk tegur mende2 gni 2 xley blah.kwn2 aku plak rmai yggni walau dia tau aku xsuke cm2

Unknown said...

Kalau x berkapel takle buat perkara2 diatas ke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...