hidup ini sangat singkat..beramallah seolah-olah esok kau akan mati..

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

CCleaner : Tukang Sapu Komputer

CCleaner antara software yang wajib ada pada komputer aku. Macam rumah juga, komputer kita memerlukan tukang sapu untuk memudahkan kerja2 pembersihan dilakukan. Software ini memudahkan kita untuk membersihkan komputer kita dari sebarang file yang tidak berguna, internet history dan banyak lagi.

Hanya dengan menekan butang Analyze, ia akan menyenaraikan segala jenis makhluk yang dikira "sampah". Kemudian tekan je Run Cleaner, setel, komputer anda sudah bersih dan berbau wangi semerbak haruman di hotel 18 bintang. Pembersihan ini secara tidak langsung dapat melajukan lagi operasi windows dan juga mengosongkan harddisk anda.



Selain membersih "sampah", beliau juga mampu merepair registry. Segala jenis registry akan direpair. Tapi nasihat aku, jangan selalu sangat buat registry repair ni. Silap haribulan registry korang boleh jahanam dan benda2 ori yang korang guna mungkin akan jadi pirate.

Disamping itu,(mcm bwt karangan bm plak dah) mereka(kejap ia, kejap beliau, kejap mereka..pape ntah..) juga mampu berfungsi seperti uninstaller, boleh uninstall software lain melalui software ni. Boleh juga digunakan untuk start up manager, yang mana menetapkan program apa yang akan start dikala start up(masa mula2 nak hidop tu). Dengan fungsi ini, masalah hang semasa start up dapat dielakkan. Selalunya program yang menyebabkan loading lama sangat semasa start up seperti YM, Skype, IDM dan banyak lagi. Software ni nak start sekali masa window start, bergaduhlah mereka, tu sebab loading kadang2 tu sampai 2 3 jam.



Berminat? Meh download sini. Free jer.
Nak software lain g sini(FileHippo)

Selamat menggunakan ia, beliau dan mereka.

p/s: pakai leklok yek..

6 comments:

Unknown said...

mana lebih baik dengan menggunakan registry clean expert?? fungsinya nampak lebih kurang je.tp xtau la kot2 ccleaner 2 lebih fungsi lg...

misyamissyou said...

hmm cm ade je software ni..tp xtau gune..huhuu

Anonymous said...

nak senang a.k.a kalo malas...pakai disk cleanup n defragmenter.he2

Sollehudin Sapari said...

mana yang lagi bagus tu aku tak tau..tengok kpd kesesuaian masing2..kalau biasa pakai software tu elok pakai dan tak payah tukar2..
bagi aku ccleaner ni mudah dan lagi 1 dia open source software..x yah la susah2 nk carik crack dan sebagainyer..

CikguAreefNaim said...

salam,

in sya allah nak cuba nnti ni... tq 4 sharing...

ainz said...

owh! penah pkai tukang sapu ni dulu..hampir lupa sebab laptop dah lame terkubur..neway, nice to meet u..jumpa sollehudin di blog pyqa yang cumel itu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...